Liberalii au propus un candidat la Transporturi, dupa ce Relu Fenechiu a fost condamnat in prima instanta pentru coruptie. Miza numirii este una importanta. Principalul lor adversar, Traian Basescu, incearca sa demonstreze ca sunt incapabili sa guverneze si au o moralitate indoielnica.
In plus, postul este unul sensibil: Basescu l-a detinut, direct sau prin oameni de incredere, jumatate din perioada postdecembrista, iar in fisete s-ar putea afla documente explozive.
Victor Ponta a pus degetul pe rana: oricine va fi numit, va intra in malaxorul regimului Basescu. Evident ca un personaj fara pata va fi mai greu de compromis, dar uite ca liberalii nu reusesc sa iasa din ecuatia liderilor politici standard, care au strans o gramada de vulnerabilitati in anii tulburi ai tranzitiei. Aplicarea formulei ”partidul a muncit si suferit, acum isi ia rasplata” este exact ce asteapta basistii.
O solutie simpla ar fi numirea unui tehnocrat, pe criteriul competentei. Greu de acceptat de catre partid. Apoi, s-ar putea ca un competent sa fie la fel de usor de atacat ca un politician. Omul si-a dobandit competenta in domeniu si nu am vazut sfinti care sa reziste in iadul coruptiei, asa cum numai Traian Basescu si Anca Boagiu pot rezista. Dar, ei nu sunt oameni.
O solutie soc, de tipul celor cu care Basescu a castigat, de-a lungul timpului, ar fi propunerea ca Antonescu sa preia portofoliul. Este in afara logicii politice clasice (nu cobori de la a doua pozitie in stat intr-un post de executie) dar fara inovari spectaculoase nu poti ajunge in varf.
Principalul atu al lui Crin Antonescu este lipsa unor tinichele de care sa se agate magnetul DNA. Nu a condus licitatii, nu a avut si nu are afaceri. Nu stiu un alt lider PNL inatacabil. Traian Basescu si institutiile sale ar pierde fara drept de apel, daca ar incerca sa lanseze o facatura anti-Crin. Pana la aleg