Intrebarile de mai sus au un dublu sens. Ele se refera atat la modul in care staff-ul PNL a facut azi desemnarea pentru importantul portofoliu al Ministerului Transporturilor, cat si la felul in care functioneaza, in cadrul USL, binomul PSD-PNL. La primul punct exista un raspuns oferit prin votul de azi. In premiera absoluta, intr-o coalitie aflata la guvernare, liberalii au decis sa-i creeze premierului o situatie extrem de confortabila. Victor Ponta va avea de ales intre Nini Sapunaru si Ramona Manescu. Cea de-a doua intrebare este insa ceva mai complexa, asa ca nici raspunsul nu poate fi expediat sub forma unei simple stiri de presa.
Dupa cum este cunoscut, Victor Ponta si-a exprimat unele obiectii legate de intentia presedintelui Crin Antonescu de a-l propune pe Nini Sapunaru pentru Ministerul Transporturilor. Motivele sunt, evident, de natura politica. In Vrancea, Nini Sapunaru s-a aflat in conflict, si unul de ani de zile, cu cel mai important presedinte de Consiliu Judetean al PSD, cu domnul Marian Oprisan. Cel mai important pentru ca Marian Oprisan este si copresedinte al presedintilor de Consilii Judetene PSD. In aceste conditii, sub presiunea organizatiilor, Victor Ponta a reactionat exprimandu-si, intr-o forma destul de voalat, o rezerva la adresa lui Sapunaru. PNL putea juca dur. Probabil ca Victor Ponta nu ar fi putut explica in mod convingator pentru opinia publica, daca doar Sapunaru ar fi fost nominalizat, de ce il refuza. Pentru ca, in mod evident, argumentele presei basiste, bazate pe zvonuri si pe o inexistenta ancheta DNA asupra persoanei acestuia, nu se sustin. Pe de alta parte, intr-o alianta aflata la guvernare, in care USL a nominalizat si sustine un prim-ministru si a nominalizat si va sustine un candidat prezidential, susceptibilitatile PSD trebuiau menajate. Astfel incat, tot la propunerea lui Crin Antonescu, PNL a dezbatut ore in