Elevii şi profesorii spun că subiectele care s-au dat luni la proba scrisă de la Limba Română au avut un grad prea mare de dificultate.
Subiectele de la Limba Română pe care le-au primit candidaţii la a doua sesiune de Bac de anul acesta au fost grele, spun atât profesorii, cât şi elevii, dar nu la fel de grele ca la prima sesiune. Cele două variante de subiecte care s-au dat ieri au fost relativ asemănătoare.
Astfel, la primul subiect, la profilul Uman s-a dat un fragment din „Iubire Magică” de Vasile Voiculescu, iar la Real s-a dat din „Budulea Taichii” de Ioan Slavici. Pe baza acestor texte, elevii au trebuit să răspundă la nouă cerinţe care vizau cunoştinţe de vocabular şi teorie literară, precum şi capacitatea de a înţelege şi a comenta un text literar.
La subiectul al doilea de la Uman, elevii au primit un text argumentativ despre „utilitatea studierii literaturii universale în şcoală“, în timp ce la Real s-a dat „importanţa comunicării pentru succesul muncii în echipă“.
Redactarea unui eseu, adică al treilea subiect, a constat din descrierea unei relaţii dintre două personaje. În cazul subiectului de la Real, elevii au avut de prezentat relaţia dintre două personaje din comedia „O scrisoare pierdută” de I. L. Caragiale, în timp ce colegii lor de la Uman au trebuit să vorbească despre relaţia dintre două personaje dintr-o operă dramatică studiată având de ales între operele „O scrisoare pierdută” şi „Iona” (Marin Sorescu).
Profesoara de română Ecaterina Stanca de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu“ din Bucureşti este de părere că, la fel ca în prima sesiune, s-a dat mai uşor la Uman decât la Real.
„Le-a dat la alegere la Uman între «O scrisoare Pierdută» şi «Iona» (de Marin Sorescu), deci a fost mai uşor. Cred că majoritatea au ales Caragiale, fiindcă «Iona» este o operă mai grea.