Aproximativ 27,5 kilometri de autostradă urmează să fie deschişi circulaţiei în perioada următoare. Termenul era prevăzut pentru aprilie 2013, însă a fost prelungit pentru luna august, conform unui răspuns al CNADNR remis revistei Capital în iulie. Totuşi, inaugurarea s-ar putea amâna cu 3-4 săptămâni.
La ora actuală, lucrările se află pe ultima sută de metri, dar nu pot fi terminate în doar patru zile, cât a mai rămas din luna august. Conform fotografiilor realizate şi publicate de Opinia Timişoarei, mai sunt de realizat unele lucrări de asfaltare pe anumite porţiuni şi câteva drumuri de legătură.
Cei 27,5 km de autostradă fac parte din autostrada A1 Nădlac – Sibiu şi sunt situaţi pe coridorul IV paneuropean. Contractul încheiat în urmă cu doi ani cu Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA are o valoare totală de 681.040.913 lei (fără TVA) din care 85% fonduri europene şi 15% de la bugetul naţional.
În urmă cu o lună, capital.ro a prezentat graficul lucrărilor la tronsoanele de autostradă de pe coridorul IV, iar lotul 1 al tronsonului Lugoj-Deva avea stadiul lucrărilor la 76,8% la data de 1 iulie, faţă de 51%, cât avea la începutul anului.
În prezent, acest lot deţine cel mai avansat stadiu al lucrărilor, ţinând cont de faptul că al doilea lot de la Nădlac la Arad, mai exact de la Pecica la Arad, a rămas fără constructor, după ce Alpine Bau (Austria) a intrat în insolvenţă. La cei 16,6 km dintre Pecica şi Arad, stadiul lucrărilor la jumătatea anului era de 84,7%, aşa cum puteţi vedea din tabelul de aici.
Tronsonul de autostradă Lugoj-Deva a fost împărţit în patru loturi. Cei 27,5 kilometri sunt incluşi în primul lot, al cărui contract a fost semnat în urmă cu doi ani, în timp ce la celelalte trei loturi, CNADNR a reuşit să atribuie un singur contrac