Urmatorul CEO al Microsoft are o decizie majora de luat: sa continue strategia actualului director executiv, Steve Ballmer, si anume aceea de a transforma gigantul software intr-o companie de servicii si device-uri sau sa marseze, cu resurse si idei, pe segmentul principal al companiei, software de business.
Design-ul major anuntat de Ballmer cu doar sase saptamani inainte de anuntul surpriza privind retragerea sa implica “Un Microsoft Unitar” care sa construiasca un viitor bazat pe hardware si servicii cloud.
Vanzarile slabe ale tabletei Surface precum si esecurile repetate ale companiei din a face bani din cautare online si smartphone-uri, arunca indoiala asupra acestei abordari.
Dupa cum puncteaza Manoj Menon, managing director al companiei de consultanta Frost & Sullivan, citat de BBC.co.uk, Microsoft a pierdut pozitia de lider de piata, devenit un jucator care urmareste piata, trebuind tot timpul sa raspunda produselor si serviciilor lansate de Apple si Google.
Menon considera ca Microsoft are in prezent toate produsele si servicii, precum si forta financiara necesara, pentru a isi recastiga pozitia dominanta – are nevoie doar de un director executiv care sa le poata conecta.
In ultimii doi ani, Microsoft a pierdut aproape 3 miliarde de dolari din motorul de cautare Bing si alte proiecte Internet, la care se adauga cele 6 miliarde dolari pierderi contabile din preluarea esuata a agentiei de advertising aQuantive. Compania a suferit de asemenea pierderi de 900 mil. dolari ca urmare a vanzarilor slabe ale tabletelor Surface in ultimul trimestru.
Microsoft are in prezent 77 miliarde de dolari, cash, bani din care actionarii doresc o pondere din ce in ce mai mare. Presiunile din partea lor au crescut de-a lungul ultimilor 10 ani, perioada in care valoarea actiunilor s-a pastrat sta