Imposibil de stabilit, din perspectiva interesului public, care propunere este mai proasta: Nini Sapunaru sau Ramona Manescu. Nu-i usor sa alegi intre smecheria slefuita a fostului sef de vama si imbatosarea tampa a lupilor tineri. Sapunaru (50) beneficiaza de o reputatie cam proasta, de politician harsit, asociat mereu cu afaceri dubioase, tipice pentru orice sef de vama. Manescu (41) s-a remarcat prin agresivitatea cu care a somat Comisia Europeana, la inceputul anului, sa accepte desfiintarea DNA siridicarea MCV pe justitie, dar si prin stransa legatura de prietenie a sotului, Rares Manescu, cu liderul PNL, Crin Antonescu. Nici Sapunaru, nici Manescu n-au probat in cariera lor ca s-ar zbate in viata de dragul interesului public.
Din acest punct de vedere, ar trebui sa ne fie perfect indiferent ca la transporturi a ajuns in final Manescu, nu Sapunaru. Comentatorii se intrec deja in evaluari: cine a pierdut, cine a castigat din afacerea numirii noului ministru al transporturilor? S-a impus premierul Ponta, care l-a refuzat "pe surse" pe Sapunaru? Mare victorie, ce sa zic. A castigat Antonescu, care a dovedit avansand ambele propuneri ca "nu se lasa"? Eroic. Sau ca l-a executat fara mila pe SRS pe motiv ca a carait pe blog? Dura treaba. I-a zdrobit din nou Basescu pe toti?
Cui dracu ii mai pasa de toate astea? Cel mult politicienilor. Pe noi ar trebui sa ne intereseze cat de potrivit e omul cu un post important din Guvern. Atat si nimic mai mult, restul e balet de doi bani.
In paranteza fie spus, tranporturile inseamna unul dintre cele mai banoase ministere, cu toate amputarile si competentele delegate altora. Tot ce se mai construieste in tara asta sunt drumuri. La trasnporturi se mai strang, de bine de rau, bani gramada. Tot pe acolo se invart, logic, marii finantatori ai partidelor cu sacose pline cu bani albi sau negr