Premierul Ponta a vizitat săptămâna trecută două puncte-problemă de pe Centura Capitalei, de la Domneşti şi Cernica, dar Centura are de fapt cel puţin încă şase puncte-problemă unde ar trebuie construite pasaje.
Din cele 16 puncte unde Centura Capitalei se intersectează cu drumuri care ies din Bucureşti, doar jumătate dispun de poduri peste varianta de ocolire pentru fluidizarea traficului, în timp ce restul reprezintă puncte de intersecţie care nu mai fac faţă traficului de aproape 140.000 de vehicule pe zi. În această situaţie sunt intersecţiile cu Şos. Olteniţei, Berceni, Splaiul Unirii şi chiar Mogoşoaia, unde sensul giratoriu actual nu poate face faţă unei centuri în regim de autostradă, potrivit transportatorilor.
„În prezent, viteza medie de deplasare în zilele lucrătoare pe Centura Capitalei este de 17 km/h, ceea ce conduce la pierderi directe şi indirecte masive atât pentru utilizatorii profesionişti, cât şi pentru cei amatori, precum şi pentru locuitorii zonelor învecinate, de la consum de carburant la emisii de noxe şi timp pierdut“, a spus Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Oficialul UNTRR a subliniat că pentru o îmbunătăţire a situaţiei existente pe termen scurt se pot aplica şi soluţii mai ieftine, cum ar fi sensuri giratorii simple sau cu două benzi, până când sunt implementate soluţiile tehnice adecvate pe baza fluxurilor de trafic din viitor.
„Faţă de această situaţie, indiferent de soluţiile de mare viitor - centură nouă în exteriorul celei actuale - considerăm că trebuie făcut un plan de construcţie de pasaje rutiere la toate aceste intersecţii ale Centurii actuale, cu asigurarea separării fluxurilor de trafic, astfel încât pe Centură să se poată circula continuu fără vreo întrerupere“, a spus Dinescu.
Centura Bu