Compania Plafar, care a ieşit anul trecut din insolvenţă şi a pierdut şi propriul brand „Plafar“, vândut de autorităţi în 2007 pentru 1 milion euro, nu va mai fi considerată companie naţională, având în prezent doar un punct de lucru, şi nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului şi a cafelei.
Rămasă fără o reţea proprie de desfacere şi fără dreptul de comercializare a produselor proprii utilizând marca „Plafar“, companiei îi va fi drastic restrâns obiectul principal de activitate şi va fi tratată ca o simplă societate care nu mai desfaşoară activităţi de interes public naţional, relevă un document obţinut de Mediafax.
Societatea Naţională Plafar a fost înfiinţată în 1999, având ca obiect principal de activitate producţia, industrializarea şi comercializarea la intern şi la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale şi acoperire teritorială la nivel naţional.
În iunie 2007, statul a cedat însă brandul Plafar către reţeaua privată de farmacii Centrofarm, cu acţionariat străin, pentru 1 milion de euro, prin contract de cesiune, Societatea Naţională Plafar rămânând astfel fără dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei mărci.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.08.2013.
Compania Plafar, care a ieşit anul trecut din insolvenţă şi a pierdut şi propriul brand „Plafar“, vândut de autorităţi în 2007 pentru 1 milion euro, nu va mai fi considerată companie naţională, având în prezent doar un punct de lucru, şi nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului şi a cafelei.
Rămasă fără o reţea proprie de desfacere şi fără dreptul de comercializare a produselor proprii utilizând marca „Plafar“, companiei îi va fi drastic restrâns obiectul principal de activitate