Compania Google a fost înfiinţată în anul 1998, iar în 15 ani a devenit una dintre cele mai puternice şi respectate companii din lume graţie acestui “ingredient” secret.
Google este una dintre cele mai puternice companii din lume, iar succesul său se datorează algoritmului de căutare folosit pentru motorul de căutare, care este cel mai bine păstrat secret al companiei. Spre deosebire de reţetele celor de la Coca-Cola sau KFC, algoritmul Google se schimbă frecvent pentru a ţine pasul cu nevoile utilizatorilor.
Algoritmul Google este esenţial pentru companie, iar concurenţa a încercat în mai multe rânduri să afle secretul. Cei de la Microsoft, care operează motorul de căutare Bing, au fost prinşi în urmă cu doi ani copiind rezultatele Google. Inginerii de la Google au introdus informaţii capcană în algoritmul de căutare pentru a dovedi faptul că Bing le copiază. Au comparat rezultatele afişate de ambele motoare la anumite cuvinte introduse şi acestea erau asemănătoare. Microsoft a negat acuzaţiile.
Cum funcţionează căutarea pe Google
Pentru o interogare obişnuită există mii, dacă nu milioane de pagini web cu informaţii utile. Algoritmii sunt procese şi formule informatice care transformă întrebările utilizatorilor în răspunsuri. În prezent, algoritmii Google se bazează pe mai mult de 200 de semnale unice sau „indicii”, prin intermediul cărora Gogole poate ghici ceea ce căutaţi de fapt. Aceste semnale includ aspecte cum ar fi termenii de pe site-urile web, actualitatea conţinutului, regiunea şi indicatorul PageRank.
Cei de la Google lucrează continuu la îmbunătăţirea rezultatelor oferite utilizatorilor. Cele mai noi schimbări aduse algoritmului se referă la calitatea conţinutului. Ideea este ca primele rezultatele returnate de Google să includă site-urile cu cel mai bun conţinut, încercându-se