În ultimii doi-trei ani, întâmplător (am observat), au reapărut în atenția producătorilor de la Hollywood subiecte care făceau odinioară furori precum spargerea băncilor și furtul tablourilor sau bijuteriilor extrem de valoroase. Anul acesta, am ales două filme preferate apropo de temele de mai sus, primul – Trance (în regia lui Danny Boyle, cu: Rosario Dawson, Vincent Cassel, James McAvoy) și cel de-al doilea – Now You See Me (în regia lui Louis Terrier, cu: Jesse Einserberg, Woody Harrelson, Morgan Freeman). Ambele conțin cam aceleași elemente tipice filmelor de acțiune, au bugete mari, au încasări pe măsură, actori buni, arme, urmăriri, detalii și se folosesc de mitul terapeutului hipnotizator (într-o anumită măsură). Cel de-al doilea conține însă în plus și elementul Robin Hood – furăm de la bogați și redistribuim celor săraci. Foarte ingenios, folosind efecte speciale de calitate, un final neașteptat și cu o distribuție atent aleasă filmul Now You See Me poate intra fără probleme în categoria filmelor de acțiune clasice. Un fel de Ocean’s Eleven cu magicieni (o comparație pe care am tot regăsit-o în mai multe recenzii) însă (slavă cerului) fără atât de multă încărcătură amoroasă între protagoniști și cu o cauză ceva mai nobilă decât rotunjirea buzunarelor (conturilor) celor implicați activ în furturi.
Poate mă înșel, am însă senzația că pe undeva, componenta socială din Now You See Me pe care o tot agață criticii nu a ajuns atât de controversată întâmplător, datorită unei ambiții personale a regizorului francez – Louis Letterier sau datorită scenariștilor. Cred că faptul că doi dintre actori, Woody Harrelson și Mark Ruffalo sunt cunoscuți printre colegii lor ca fiind stângiști a reușit cumva să deranjeze o parte dintre cei care l-au văzut. Astfel au apărut recenzii împotriva filmului pornind de la premisa că folosirea unui subiect serios cum este cel