Grupul chinez Geely, care deţine Volvo Cars, vrea să exporte începând din anul 2016 în Statele Unite autoturisme dezvoltate împreună cu producătorul suedez, mizând pe reputaţia mărcii europene pentru a se extinde pe pieţele dezvoltate.
Marca Volvo este asociată în SUA cu siguranţa şi fiabilitatea.
Compania chineză a mai încercat să pătrundă pe piaţa americană, participând în anul 2008 la Salonul Auto de la Detroit, însă a eşuat deoarece marca nu era suficient de cunoscută şi nu inspira încredere potenţialilor clienţi.
Între timp, Geely a preluat Volvo Cars, ajunsă în pragul falimentului în urma crizei financiare mondiale.
"Preluarea Volvo ne-a consolidat imaginea în străinătate, iar consumatorii de acolo ne văd acum ca pe o companie internaţională. Pentru a vinde în SUA şi Europa, ne vom baza pe acele modele dezvoltate împreună cu Volvo", a declarat pentru Bloomberg directorul general al Geely Automotive Holding, Gui Shengyue.
Preşedintele şi fondatorul Geely, Li Shufu, a separat anterior cele două mărci din portofoliu, îngrijorat că asocierea Volvo cu un brand chinez ar putea eroda prestigiul mărcii suedeze.
Acum, Geely speră că dezvoltarea unor modele în parteneriat cu Volvo ar putea îmbunătăţi imaginea companiei chineze, care vrea să devină cel mai mare exportator auto din China.
Geely a exportat anul trecut 100.800 autovehicule, faţă de 184.800 unităţi pentru liderul de piaţă Chery Automobile, potrivit Asociaţiei Chineze a Producătorilor Auto.
Producătorii de automobile din China fac eforturi pentru a se extinde în străinătate, pe măsură ce potenţialul de creştere al pieţei locale se restrânge, iar concurenţa se intensifică. Cota de piaţă cumulată a mărcilor auto chineze pe piaţa locală a scăzut în iulie la minimul ultimilor 5 ani, potrivit asociaţiei. Grupul chinez Geely, care deţine Volvo Cars, vrea să