Dacă până acum instructorii auto independenţi aveau contracte de prestări servicii cu şcolile de şoferi, o dată cu intrarea în vigoare a noului Cod Rutier, dacă vor să practice această meserie în continuare, au două variante dintre care trebuie să aleagă, până în 12 noiembrie: fie îşi deschid propriile şcoli de şoferi, fie se angajează la una. Există însă şi a treia variantă: aceea de a renunţa la acest domeniu de activitate.
Înfiinţarea şcolilor auto noi, o soluţie prea costisitoare
Noul Cod Rutier, intrat în vigoare din 8 august, îi scoate în afara legii pe instructorii auto independeţi. Pentru a-şi face meseria în continuare, ei au două variante de acţiune.
Prima ar fi aceea a înfiinţării unei şcoli auto private, în asociere cu alţi trei instructori. Cei care vor merge pe această variantă vor putea lucra în legalitate din noiembrie, „profesorii” de condus trebuind să obţină autorizaţie de funcţionare, însă o vor putea face doar dacă îndeplinesc anumite condiţii. Aşadar, un instructor auto indepedent care vrea să-şi deschidă o şcoală de şoferi va trebui să angajeze cel puţin un profesor de legislaţie rutieră, să aibă contract cu un medic sau cu un cabinet medical, să aibă o sală de curs funcţională şi, în plus, să fie asociat cu alţi trei, iar şcoala trebuie să aibă un sediu de arhivare, altul decât sediul social. Mai mult, din decembrie, instructorii auto trebuie să aibă dotate maşinile de traseu cu un sistem GPS şi două camere de filmat, una îndreptată spre şofer şi instructor (şi poliţist, în momentul examinării) şi una spre axul drumului, pentru a se putea vedea traseul parcurs de cursant. Instructorii asociaţi într-o nouă şcoală de şoferi vor trebui să se supună unei reautorizări din partea A.R.R. Cum toate aceste reguli implică bani, pe care instructorii trebuie să-i scoată din buzunarul propriu, costurile înfiinţării u