Şapte din zece români spun că Internetul a devenit un instrument foarte util în decizia de a cumpăra un produs. Mulţi români folosesc smartphone-ul pentru a căuta informaţii despre anumite produse. Toate aceste date reies dintr-un studiu realizat de GfK România.
Dacă până nu demult, românii se informau din magazine şi medii tradiţionale de comunicare când voiau să cumpere un produs, în prezent Internetul e folosit din ce în ce mai mult în acest sens.
70% dintre cei intervievaţi spun că Internetul a devenit un instrument de cumpărare foarte util. Alţi 44% precizează că reţelele sociale au devenit la fel de importante ca alte surse de informaţii, pentru a face cele mai bune alegeri de produse.
În afară de mediul online, treptat se dezvoltă şi alte medii de interacţiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor. În prezent, smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri, pentru a căuta informaţii şi recenzii şi pentru a localiza magazine.
Încep să apară însă şi alte tipuri de comportamente : o treime dintre români verifică dacă un produs e sau nu disponibil, iar aproape un sfert scanează codurile produselor.
Studiul GfK a fost realizat online, pe un eşantion de şase sute de persoane din mediul urban, cu vârste între 15 şi 45 de ani.
Şapte din zece români spun că Internetul a devenit un instrument foarte util în decizia de a cumpăra un produs. Mulţi români folosesc smartphone-ul pentru a căuta informaţii despre anumite produse. Toate aceste date reies dintr-un studiu realizat de GfK România.
Dacă până nu demult, românii se informau din magazine şi medii tradiţionale de comunicare când voiau să cumpere un produs, în prezent Internetul e folosit din ce în ce mai mult în acest sens.
70% dintre cei intervievaţi spun că Internetul a devenit un instrument de cumpărare foarte util. Alţi 44% precizea