Premierul Victor Ponta a trimis Corpul de Control al Guvernului să facă verificări la CFR Călători, după ce Antena 3 a difuzat mai multe materiale care dovedeau prezenţa azbestului printre componentele unor vagoane.
În urmă cu aproape două săptămâni, compania anunţa că într-adevăr există fibre de azbest, cancerigene.
Autoritatea Feroviară Română a declarat apoi că vagoanele respective vor fi retrase, iar compania care le-a produs va fi dată în judecată.
Prezenţa azbestului, o substanţă cancerigenă interzisă în Uniunea Europeană încă din 2005, a fost descoperită din întâmplare, în urma unor reparaţii.
Echipa de anchetatori de la Guvern va verifica şi activitatea CFR Călători începând cu anul 2006.
Povestea trenurilor cancerigene ajunse în România a început în anul 2006, când CFR Călători a început să aducă pe şinele româneşti, din Franţa, vagoane folosite.
Este vorba despre rame electrice Z6100, cunoscute în rândul pasionaţilor ca "franţuzoaicele". În total, 38 de garnituri, toate căptuşite cu azbest la fabricare.
Nimeni n-a ţinut seama de lege şi nici nu s-a ostenit să-i informeze pe călători de pericole. Opt dintre acestea circulă încă prin România.
Liderul Sindicatului Meridian, Ion Popescu: Af fi bine ca Ponta să ancheteze peste tot, şi la CFR Infrastructură, şi Călători şi Marfă, că la CFR Marfă, din 1999 şi până în prezent, nu ştiu dacă au fost cinci luni să nu lucreze pe profit şi noi vrem să o vindem, să o privatizăm.
Citeşte mai multe despre: Victor Ponta CFR Calatori azbest vagoane azbest ion popescu trenuri cancerigene vagoane tren azbest
Premierul Victor Ponta a trimis Corpul de Control al Guvernului să facă verificări la CFR Călători, după ce Antena 3 a difuzat mai multe materiale care d