Corpul de control al Guvernului va verifica întreaga activitate a CFR Călători derulată din anul 2006, a declarat premierul Victor Ponta.
Ancheta va viza, printre altele, sesizările din presă cu privire la prezenţa azbestului în componentele unor vagoane, a transmis Ponta.
Azbestul este o substanţă cancerigenă interzisă în UE. Antena 3 a relatat că în România circulă vagoane în ale căror componente se află azbest şi că CFR Călători a admis prezenţa acestei substanţe, vagoanele respective urmând să fie retrase.
În urmă cu aproape două săptămâni, compania anunţa că într-adevăr există fibre de azbest, cancerigene, potrivit antenei3.ro.
Prezenţa azbestului, o substanţă cancerigenă interzisă în Uniunea Europeană încă din 2005, a fost descoperită din întâmplare, în urma unor reparaţii.
Povestea "trenurilor cancerigene" ajunse în România a început în anul 2006, când CFR Călători a început să aducă pe şinele româneşti, din Franţa, vagoane folosite, scrie sursa citată.
Este vorba despre rame electrice Z6100, cunoscute în rândul pasionaţilor ca "franţuzoaicele". În total, 38 de garnituri, toate căptuşite cu azbest la fabricare.
Nimeni n-a ţinut seama de lege şi nici nu s-a ostenit să-i informeze pe călători de pericole. Opt dintre acestea circulă încă prin România, susţine Antena 3.
Corpul de control al Guvernului va verifica întreaga activitate a CFR Călători derulată din anul 2006, a declarat premierul Victor Ponta.
Ancheta va viza, printre altele, sesizările din presă cu privire la prezenţa azbestului în componentele unor vagoane, a transmis Ponta.
Azbestul este o substanţă cancerigenă interzisă în UE. Antena 3 a relatat că în România circulă vagoane în ale căror componente se află azbest şi că CFR Călători a admis prezenţa acestei substanţe, vagoanele respective urmând să fie retrase.
Î