Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a convocat ședință ordinară a Consiliului General al Capitalei și le cere aleșilor să aprobe construirea unui pasaj subteran rutier în piața Presei Libere, după ce s-a angajat deja constructorul în baza unui contract cu o valoare de aproximativ 18 milioane de euro. Mai mulți reprezentanți din rândul societății civile spun că nu este nevoie de acest pasaj, iar mai mulți aleși generali sunt rezervați când sunt întrebați de necesitatea acestei investiții.
Întrebat de ziariști dacă este bun sau nu planul urbanistic zonal, Pătrașcu nu a vrut să comenteze. Pe de altă parte, acesta a spus în timpul dezbaterii că este un plan prost făcut cel care este prezentat.
În opinia alesului general, Silviu Văduva, acest proiect nu este necesar. „Nu era potrivit să se investească atât și sper să nu se întâmple la fel ce s-a întâmplat cu celelalte proiecte, să se dubleze prețul lucrării în timp. Problema se va vedea peste câțiva ani, când se va constat că traficul nu s-a îmbunătățit”, este de părere alesul. Atât acesta, cât și alesul genelat PNL, Cornel Pieptea, au spus că vor să vadă exact ce este cu prevederea din PUZ, și anume aceea că există trecut un imobil, lângă tramvaiul 41 de la Piața Presei care ar putea fi înaltă cât Casa Presei.
Cum se va modifica Piața Presei
Proiectul privind construirea unui pasaj subteran rutier pe sub Piața Presei Libere, care a fost modificat de mai multe ori, a fost postat iarăși în dezbatere publică pe pagina de internet a Primăriei Capitalei. Pasajul va fi în formă de Y, cu o bifurcaţie spre Bulevardul Kiseleff şi Bulevardul Expoziţiei. Proiectul a fost schimbat, în principal, din cauza liniei de metrou care va face legătura între Capitală şi Aeroportul Otopeni. Pasajul va începe pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, după Fântâna Mioriţa, şi se va bifurca sub Piaţa Presei.
El va începe