Creşterea traficului cu combustibili în Europa provoacă guvernelor din regiune pierderi cuprinse între 100 de milioane şi 1,3 miliarde de euro pe an de pe urma taxelor necolectate, creşterea activităţii infracţionale fiind provocată şi de faptul că preţul motorinei a crescut cu 52% din 2009 şi până în prezent, transmite Bloomberg.
'Activitatea criminală subminează structura industriei petroliere legale dar şi a statului, într-un moment în care provocările economice sunt atât de mari', a declarat Tom Noonan, preşedintele Asociaţiei industriei petroliere irlandeze şi directorul general de la Maxol Group.
Deşi Comisia Europeană, Europol şi Europia (Asociaţia europeană a industriei petroliere) nu oferă statistici la nivel european cu privire la fraudele cu combustibili, datele furnizate de fiecare ţară în parte arată amploarea activităţilor infracţionale.
În Polonia, frauda fiscală a crescut cu 47% între 2010 şi 2012 potrivit unui audit derulat în rândul a peste 1.000 de comercianţi şi traderi de combustibili, a declarat Wieslawa Drozdz, purtătorul de cuvânt al Ministerului polonez de Finanţe. De asemenea, potrivit Organizaţiei industriei petroliere poloneze, anul trecut Polonia a pierdut trei miliarde de zloţi (943 milioane de euro).
Marea Britanie a pierdut peste 1,1 miliard de lire sterline (1,7 miliarde de dolari) din cauza fraudei cu combustibili în anul fiscal 2008-2009, potrivit unui raport elaborat anul trecut de un comitet parlamentar.
În Grecia, piaţa neagră de combustibili a crescut la 600 milioane de euro pe an, a informat Ministerul de Finanţe, fără a oferi cifre pentru anii precedenţi.
Pentru companiile europene de rafinare, piaţa neagră de combustibili afectează şi mai mult rentabilitatea scăzută provocată de cea mai scăzută cerere de combustibili din ultimele două decenii. Potrivit Agenţiei Internaţionale a Energiei