Mallul AFI Palace din Ploieşti, a cărui deschidere este programată pentru 3 octombrie, poartă amprenta „fratelui“ mai mare din Bucureşti, finalizat în urmă cu patru ani: culoarul larg, patinoarul, finisajele sau acoperişul de sticlă amintesc de proiectul AFI Palace Cotroceni din Capitală, dar când vine vorba de dimensiuni şi costuri asemănările dispar, scrie revista BUSINESS Construct în cel mai nou număr, care va fi distribuit mâine către abonaţi.
„Vorbim de alte vremuri pentru construcţie. Costurile s-au schimbat: la Cotroceni a trebuit să aducem muncitori chinezi pentru finisaje că nu găseam oameni, iar preţurile la materialele de construcţii erau mult mai ridicate. În plus, avem mai multă experienţă acum şi mallul de la Cotroceni este o proprietate trofeu: zona centrală cu domul de sticlă sau acel perete cu apă au costat bani mulţi. Aici se face diferenţa de costuri“, afirmă David Hay, CEO al AFI Europe, compania israeliană care deţine mallul AFI Palace Cotroceni din Bucureşti şi care va deschide peste o lună un al doilea centru comercial de pe piaţa locală, la Ploieşti.
Comparaţia între cele două proiecte este inevitabilă: în timp ce mallul din Bucureşti, finalizat în 2009, a costat 300 de milioane de euro, proiectul din Ploieşti are un buget de aproximativ 52 de milioane de euro. Pentru proiectul din Capitală, acţionarii AFI Palace negociază refinanţarea unui credit de 220 de milioane de euro, în timp ce la Ploieşti a fost atrasă o finanţare de doar 30 mil. euro de la Raiffeisen Bank.
În ceea ce priveşte dimensiunile, proiectul de la Cotroceni are o suprafaţă construită de circa 220.000 mp, din care aproape 80.000 mp reprezintă suprafaţa închiriabilă, în timp ce proiectul de la Ploieşti este mai compact şi are o parcare subterană mai mică. Astfel, la o suprafaţă construită de 55.000 mp, spaţiile închiriabile măsoară