4 structuri, mii de angajaţi şi doar 30 de kilometri de autostradă inauguraţi în 2013
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), Ministerul Transporturilor (MT), Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional “Transport” (AM-POST). Ce au toate în comun? Un singur lucru - construcţia de autostrăzi şi reabilitarea drumurilor naţionale.
Aşadar, la capitolul instituţii stăm foarte bine. Nu la fel de bine stăm si cu lucrările sau absorbţia fondurilor europene.
La începutul anului, CNADNR a trecut în subordinea lui Dan Sova, la DIIPIS. Departamentul a mai preluat şi Unitatea Centrală pentru Coordonarea Parteneriatului Public – Privat (UCCPPP) din subordinea Secretariatului General al Guvernului. Unitatea ar fi trebui să se preocupe cu promovarea mecanismului parteneriatului public-privat, respectiv facilitarea cunoaşterii legislaţiei domeniului parteneriatului public-privat (PPP), cât şi cu atragerea investitorilor străini. Legea parteneriatului public - privat nu a prea fost funcţională. Aşadar, nu avem nici investitori şi, prin urmare, nici proiecte în concesiune sau în parteneriat public privat.
Deşi Dan Şova vorbeşte de la numirea în funcţie numai despre concesiuni şi parteneriate publice, în acest moment avem zero contracte pe infrastructură. Abia în luna iulie, proiectul de lege a fost expus în dezbatere publică pe site-ul Departamentului pentru Marile Proiecte. După opt luni de dezbateri şi proiecte vizibile doar la televizor.
Apoi, Ministerul Transporturilor, rămas aparent gol de conţinut, are sub umbrela sa AM-POST, structură care se ocupă cu toate proiectele aflate în derulare pe fonduri UE. Astfel, ceea ce Dan Şova demarează şi liciteaza, se mută apoi la Ministerul Transporturilor, prin AM-POST. Cu toate acestea,