Noul Logan face un salt înainte în ceea ce priveşte confortul la drum lung, comparativ cu generaţia anterioară, datorită noilor echipamente care se regăsesc acum pe lista de opţionale. Şi dintre versiunile noului Logan, una singură poate fi luată în calcul spre achiziţie – echiparea de de top Laureate, singura care vine cu aer condiţionat în serie, iar clientul poate alege între motorul pe benzină aspirat de 1,2 litri şi 75 CP, cel mai accesibil, urmat de cel supraalimentat de 0,9 litri şi 90 CP şi dieselul de 1,5 litri dCi de 75 sau 90 CP.
De ce este noul Logan mult mai „adaptat” călătoriilor lungi? Pentru că este mai bine echipat încă din echiparea cea mai ieftină, care tot dispune de ESP, patru airbaguri şi servodirecţie, iar versiunea de top are o listă de opţionale care includ sistem de navigaţie cu harta Europei, tempomat şi senzori de parcare spate. Iar acest lucru vine în completarea celorlalte elemente precum portbagajul spaţios, de peste 500 de litri şi habitaclul care poate găzdui cu uşurinţă cinci pasageri.
Generaţia anterioară nu era una dintre cele mai plăcute maşini la condus la drum lung, indiferent de versiune sau motorizare tocmai că nu dispunea de astfel de dotări, iar un client din Franţa, Spania sau Germania, are nevoie de acestea. De ce? Tempomatul nu era disponibil nici măcar opţional, singurele soluţii fiind nişte echipamente aftermarket, dar care nu întotdeauna mergeau. Acum dispunem de comenzi pentru tempomat amplasate pe volan, iar acest lucru este foarte important, cu atât mai mult cu cât în România au mai apărut câţiva kilometri de autostradă. De ce este important tempomatul? Deoarece menţine viteza constantă pe autostradă şi permite reducerea consumului. Spre exemplu, la 130 km/h un Logan 1,5 dCi consumă 5,6 litri/100 km cu aerul condiţionat pornit. Fără tempomat, consumul creşte spre 6 litri/100 km pentru că nimeni nu