Un turoperator important se pregătește să-și închidă porțile, lăsând în urmă clienți uitați în diferite colțuri ale lumii, datorii importante și o nouă pată pe fața turismului românesc. Capital a scris ieri despre iminenta insolvență a agenției Kara Travel, situație ce urmează falimentelor răsunătoare ale Premium Holidays, Alibaba Tour sau Tunisiana.
La o scurtă privire pe Ministerul Finanțelor, clienții ar fi putut constata că agenția Kara Travel avea pierderi și creanțe mari (peste un milion de euro). Acest lucru ar fi putut trezi câteva semne de întrebare. De altfel, verificarea rezultatelor financiare ale unui turoperator se numără printre cele câteva detalii esențiale pe care un turist trebuie să le ia în calcul atunci când își rezervă un concediu.
Măsuri de protecție
Există cazuri în care clientul se păcălește singur, sub mirajul superofertelor. În goana după chilipiruri, nu se mai uită la detalii. Dacă oferta unei agenții , deși identică cu a altora (același produs - destinație și hotel), este cu mai mult de 100 de euro mai ieftină/pachet, este o problemă. Nu există asemenea diferențe mari, turistul având în față primul indiciu care trebuie să-i pună oferta sub semnul întrebării.
Odată aleasă agenția, se recomandă o minimă documentare despre aceasta și, în cele din urmă, o vizită, absolut necesară, la sediu. Existența unui site, a unui cont pe rețelele de socializare sau prezența în diferite agregatoare de turism sunt indicii că agenția respectivă desfășoară un minimum de activitate. Nu trebuie eliminate din documentare nici impresiile turiștilor care au călătorit cu respectiva agenție, iar internetul este plin de binevoitori care și-au exprimat opiniile.
Tot pentru a nu avea surprize, asigurați-vă că agenția are licență de turism, brevet, poliță de asigurare în caz de insolvabilitate sau faliment, toate în curs de