Înfiinţarea de dispecerate pentru planificarea internărilor, gruparea mai multor specialităţi într-o structură şi organizarea spitalelor în asociaţii şi fundaţii sunt câteva din prevederile unui proiect de modificare a statutului spitalelor, ce ar putea fi implementat din 2014, în 12 unităţi-pilot.
Proiectul de lege privind modificarea statutului spitalelor, lansat în dezbatere publică de Miisterul Sănătăţii iniţial la începutul lunii, cu completările şi modificările din 27 august, dă posibiltatea celor 12 unităţi-pilot să devină instituţii autonome, cu mai multă libertate în organizare şi cu posibilitatea depolitizării funcţiilor de management.
Conform proiectului-pilot, spitalele vor fi împărţite în două categorii: de interes naţional - spitalele regionale şi cele de urgenţă - şi de interes local - spitalele municipale şi orăşeneşti.
Ministrul Sănătăţii Eugen Nicolăescu a precizat, în 31 iulie, într-o conferinţă de presă în care a anunţat acest proiect, că au fost alese 12 unităţi medicale pentru implementarea proiectului, pentru care Guvernul îşi va asuma răspunderea prin hotărâre de Guvern (HG).
Proiectul de completare a celui de la începutul lunii august, lansat marţi pe site-ul Ministerului Sănătăţii, prevede că, în spitalele-pilot, activitatea medicală se poate reorganiza pe "poli de specialitate".
Veniturilor spitalelor-pilot, din mai multe surse
Polul de specialitate este o structură cu paturi, organizată pe o specialitate sau pe un grup de specialităţi, personalul din cadrul acesteia fiind organizat în echipe pe specialităţi, dar paturile nefiind diferenţiate.
Totodată, potrivit proiectului, în structura spitalului-pilot va funcţiona o unitate de management al calităţii, în care va fi încadrat personal cu pregătire în domeniu, precum şi un dispecerat medical cu atribuţii în planif