73 de angajaţi din cadrul Poştei Olt vor pleca acasă în urma disponibilizărilor anunţate, cu 10 mai mulţi decât s-a precizat iniţial, pentru a se stabili însă cine pleacă este necesar să treacă prin concurs aproximativ 140 de angajaţi.
Aproximativ 140 de angajaţi din cadrul Oficiului Judeţean de Poştă Olt (din cei 615 pe care îi are pe statul de plată instituţia) încep astăzi testările profesionale pentru a se stabili care sunt angajaţii care vor părăsi sistemul. Iniţial s-a comunicat că de la nivelul judeţului trebuie să plece 63 de angajaţi, numai că în urma unei reevaluări numărul s-a mărit cu încă 10. Dintre cei 73 (sau 72, încă nu se ştie exact), 44 au semnat cereri pentru plecări voluntare. Numărul este chiar mai mare, însă alte patru – cinci cereri au fost respinse de şefi, pe motiv că prin plecare (care presupune şi radierea posturilor din organigramă) s-ar pune în pericol buna funcţionare a instituţiei. În structurile unde numărul celor care au ales să plece voluntar acoperă numărul de posturi care trebuie să dispară salariaţii rămaşi scapă de examen.
Rezultatele testelor vor hotărî ca cei mai slab pregătiţi să plece în şomaj, acolo unde doi sau mai mulţi candidaţi realizează acelaşi punctaj aplicându-se şi criteriul abaterilor disciplinare din ultimele 12 luni.
Cei plecaţi vor beneficia de salarii compensatorii, conform prevederilor din contractul colectiv de muncă, dar şi de indemnizaţie de şomaj, timp de 12 luni. Salariile compensatorii se acordă în funcţie de vechime, cei cu vechime în Poştă între 1 şi 5 ani încasând trei salarii de bază, în timp ce suma cea mai mare o vor încasa salariaţii cu peste 30 de ani vechime, anume 30 de salarii de bază. Plăţile salariilor compensatorii se vor face eşalonat, în cel mult 24 de luni.
Testările care încep mâine, 28 august, în trei centre (Slatina, Caracal şi Balş) se încheie