Consiliul Local va decide mâine plata către o asociaţie de locatari a 21.000 de lei, bani reprezentând contravaloarea cheltuielilor de autorizare, întreţinere şi reparaţii la centralele termice.
Asociaţia de locatari Timişului, Blajului, Rodnei (fosta zonă a Oserului) din Cluj-Napoca a câştigat în intanţă procesul intentat primăriei, prin care a solicitat ca municipalitatea, în calitate de proprietar al imobilelor aferente, să suporte cheltuielile legate de autorizare, întreţinere şi reparaţii a centralelor termice de scară. Pe lângă suma de 20.993 lei, Primăria Cluj-Napoca trebuie să plătească şi peste 2.000 de lei cheltuieli de judecată.
Conform încheierilor instanţelor care au judecat cazul, Asociaţia de Locatari Timişului, Blajului, Rodnei a încheiat cu societatea Inter Instalaţii Service un contract de revizie şi verificare tehnică pentru centralele termice de scară la 15 noiembrie 2010. Pe 9 decembrie 2010 şi apoi pe 15 iunie 2011 a solicitat primăriei - în calitate de proprietar al imobilelor - decontarea cheltuielilor efectuate cu piesele de schimb la centralele termice de scară.
„Din contractul de închiriere (...) încheiat la data de 3.11.2008, rezultă în sarcina proprietarului obligaţia de a întreţine în bune condiţii instalaţiile comune proprii clădirii (ascensor, hidrofor, instalaţii de alimentare cu apă, de canalizare, instalaţii de încălzire centrală şi preparare a apei calde, instalaţii electrice şi de gaze, centrale termice, crematorii, ş.a. (...) Prin urmare, este neîntemeiată apărarea pârâtului (Primăria Cluj-Napoca, n. red.), cum că revine chiriaşilor obligaţia de a efectua reparaţiile de întreţinere a centralelor termice", se arată în decizia Judecătoriei Cluj-Napoca din 3 iulie 2012. Această primă instanţă nu a aprobat suma de 22.657 lei, cât solicitase asociaţia de locatari, ci obliga primăria la achitarea sumei de 5.261 de