Telefoanele mobile nu prăbușesc avioane și nu există nicio dovadă că acestea ar interfera cu sistemele de navigație al avioanelor.
Telefoanele mobile trebuiesc oprite la decolare şi la aterizare. Acesta este o regulă pe care trebuie să o respecte orice pasager indiferent dacă zboară până la Sibiu sau până la New York. Motivul oficial ar fi că telefoanele mobile și alte dispozitive electronice ar interfera cu sistemul de navigație al avionului.
Adevăratul motiv pentru care telefoanele mobile trebuie oprite este acela că în timpul decolării telefoanele încearcă să se conecteze la antenele de la sol. Având în vedere viteza mare, acest lucru înseamnă că telefoanele schimbă antena la fiecare secunde ceea ce înseamnă consumarea de resurse și afectarea serioasă a rețelei. Dacă se ia în calcul numărul de avioane atunci ar însemna un adevărat haos pentru operatori.
În anul 2008, Comisia Europeană a luat o decizie privind condiţiile armonizate de utilizare a spectrului de frecvenţe radio pentru exploatarea serviciilor de comunicaţii mobile la bordul aeronavelor (servicii CMA). Anumite companii aeriene aveau în vedere lansarea acestui tip de servicii în cursul anului 2008.
Telefoanele pasagerilor urmau să fie legate la o reţea celulară de bord (staţie de bază de emisie-recepţie aeriană), care comunica cu Pământul prin satelit, pentru a evita conectarea telefoanelor la reţelele mobile ale ţărilor survolate, în scopul de a nu perturba funcţionarea normală a reţelelor mobile terestre. Acest dispozitiv permitea, totodată, menţinerea puterii de transmisie la un nivel destul de scăzut pentru a asigura securitatea echipamentelor de bord.
Dar și în acest caz, utilizarea telefonului mobil în condiţii de zbor era interzisă în momentul decolării şi aterizării şi era accesibilă doar atunci când aparatul a ajuns la înălţimea z