GlaxoSmithKline (GSK), companie aflată pe locul şase în topul celor mai mari jucători din industria locală de medicamente, a sponsorizat anul trecut participarea a 211 medici români la 40 de congrese internaţionale, aceasta fiind prima firmă de medicamente ce face publice astfel de date. GSK nu a precizat cât a cheltuit cu aceste sponsorizări.
O altă firmă din top 10, care nu a dorit însă să-i fie precizat numele, a spus că a sponsorizat doi medici rezidenţi pentru participarea la două congrese internaţionale ca parte a unui proiect mai vechi. Sumele cheltuite au fost de circa 2.500 de euro. Terapia Ranbaxy a spus că nu sponsorizează participarea medicilor la congrese internaţionale.
Nicio altă companie din top 10 nu a dorit să precizeze câţi medici a trimis la congrese în afara ţării în 2012 şi sumele cheltuite. În topul celor mai mari companii farmaceutice din România se află Sanofi (cu afaceri de 207 mil. euro), Roche, Novartis, Servier, Pfizer, GSK, Merck, Astrazeneca, Ranbaxy şi Abbott (cu afaceri de aproape 100 mil. euro).
În România nu sunt disponibile informaţii publice legate de numărul medicilor pe care companiile farma îi sponsorizează pentru a participa la congrese internaţionale sau sumele cheltuite în contul acestora.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.08.2013
GlaxoSmithKline (GSK), companie aflată pe locul şase în topul celor mai mari jucători din industria locală de medicamente, a sponsorizat anul trecut participarea a 211 medici români la 40 de congrese internaţionale, aceasta fiind prima firmă de medicamente ce face publice astfel de date. GSK nu a precizat cât a cheltuit cu aceste sponsorizări.
O altă firmă din top 10, care nu a dorit însă să-i fie precizat numele, a spus că a sponsorizat doi medici rezidenţi pentru participarea la două congrese internaţionale ca