Cotele de profit ating un maxim de aproximativ 30% în anul 2009, dar în general se situează sub 4%. Aproximativ 99% dintre firmele care au realizat profit, în fiecare an din perioada analizată, au avut cote ale câştigului de sub 4%, potrivit sursei citate.
"Pe fondul unei evoluţii pozitive a cifrei de afaceri în perioada de creştere economică, de regres în perioada de criză şi cu tendinţă de revenire în anul 2011, evoluţia profitului net realizat de întreprinderile active pe piaţă a fost descrescătoare în perioada analizată. Astfel, în anul 2011, profitul net a însumat aproximativ 260 milioane euro, în scădere cu 42% faţă de anul 2007. O
posibilă cauză ar fi lipsa lichidităţilor datorată întârzierii efectuării plăţilor de către autorităţile contractante pentru lucrările care le-au fost executate, pe fondul creşterii costurilor financiare ale creditării", arată autorii analizei raport.
În perioada 2007 – 2011, marja medie a profitului obţinut pe piaţă a fost de aproximativ 7%, respectiv de circa 8% pentru constructorii români şi de circa 4% pentru cei străini. În anul 2011, circa 19% dintre constructorii români au înregistrat pierderi, comparativ cu 45% dintre cei străini. Instituţia notează că procentul de firme româneşti care au înregistrat pierderi a crescut de la circa 3% în anul 2007 la aproximativ 19% în anul 2011, în timp ce ponderea companiilor străine s-a menţinut în intervalul 34 - 47%, în întreaga perioadă.
Analizând rezultatele financiare ale constructorilor străini, s-a constatat că aproximativ 75% dintre aceştia au raportat pierderi, în cel puţin un an, respectiv 43% au raportat pierderi în cel puţin 3 ani din cei 5 ani ai perioadei 2007 - 2011.
"Absenţa, ani la rând, a profiturilor la aproximativ 43% dintre constructorii străini ridică întrebări referitoare la: «Cum se menţin aceste întreprinderi pe piaţă»? sau «De ce