* tânăra specialistă Magda Vîlcea a prezentat cele cinci secrete ale succesului în artă şi a evidenţiat problemele concrete ale oraşului în acest domeniu
Importanţa afişului în promovarea produselor culturale, diferenţele dintre teorie şi practică, în special în Brăila şi Braşov, acestea au fost temele abordate de Magda Vîlcea la întâlnirea desfăşurată marţi după-amiază la Casa memorială "Petre Ştefănescu Goangă". Tânăra specialistă a prezentat, teoretic, cei cinci paşi care asigură succesul unui afiş: cercetarea şi cunoaşterea publicului ţintă, respectarea elementelor de design publicitar, psihologie, artă şi marketing, accentuarea unui singur element în mesajul vizual, alegerea tehnicii potrivite pentru realizarea afişului şi folosirea simbolurilor simple. Toate aceste elemente sunt prezentate în ghidul "5 secrete pentru o imagine de succes. Arta de a trăi din artă", ce poate fi descărcat gratuit de pe site-ul creativework.ro. Magda Vîlcea a făcut câteva consideraţii referitoare la afişele din Brăila, remarcând că majoritatea sunt făcute neprofesionist şi nu reuşesc să atragă publicul avut în vedere. Singura excepţie, din punctul său de vedere, ar fi Teatrul "Maria Filotti", care a avut şi el însă nişte sincope la începutul acestui an.
La discuţiile despre cum se poate monetiza arta au participat artişti plastici, specialişti din domeniul culturii, tineri preocupaţi de cultură, dar şi brăileni interesaţi pur şi simplu de aspectul oraşului. Artistul plastic şi profesorul Hugo Mărăcineanu a întărit observaţia că în Brăila nu există un sistem de afişaj şi că legătura dintre actul artistic şi public în condiţiile economice precare ale oraşului este aproape inexistentă. Directorul Teatrului de Păpuşi "Cărăbuş", actorul Florin Chirpac, a subliniat apoi că succesul în artă ţine de valoarea artistului, dar şi de existenţa unei societăţi normale î