Vânzările pe metru pătrat, cel mai important indicator pentru comerţul local, care ilustrează de fapt evoluţia consumului, au ajuns la o medie de 4.200 de euro anul trecut, faţă de 6.500-7.000 de euro în perioada 2007-2008.
Cifrele arată încă o dată că în ultimii ani marcaţi de scăderea consumului deschiderile de noi magazine au reuşit să menţină pe trend uşor ascendent afacerile jucătorilor din comerţul modern, însă vânzarea pe metru pătrat a fost în declin continuu. Cele 12 reţele de magazine au investit în ultimii patru ani 1,5-2,5 miliarde de euro pentru a-şi majora suprafaţa de vânzare cu circa 80%, arată o analiză a ZF.
„Expansiunea agresivă din anii de criză stă în spatele scăderii vânzărilor per metru pătrat. Multe reţele au considerat că este o perioadă optimă pentru a se extinde pentru că este mai ifetin, ele mizând pe o creştere a vânzărilor pe metru pătrat în perioada următoare. Vânzarea pe metru pătrat va reveni pe creştere însă nu în următorul an, ci pe termen ceva mai lung. Nu se vor mai atinge însă nivelurile din anii de boom când piaţa era foarte condensată şi puţin extinsă“, spune Marcelo Mihai, senior consultant pentru compania de consultanţă în management Geva&Company.
Suprafaţa totală a comerţului modern s-a extins în criză cu 80%, până la 1,8 mil. mp, în timp ce vânzările au scăzut în aceeaşi perioadă cu circa 40%, semn că străinii au reuşit să atragă noi consumatori şi să acopere noi pieţe. Criza financiară şi scăderea apetitului de consum din ultimii ani şi-au spus însă cuvântul. Continuarea pe ZFCorporate
Vânzările pe metru pătrat, cel mai important indicator pentru comerţul local, care ilustrează de fapt evoluţia consumului, au ajuns la o medie de 4.200 de euro anul trecut, faţă de 6.500-7.000 de euro în perioada 2007-2008.
Cifrele arată încă o dată că în ultimii ani marcaţi de scăd