Consiliul General a aprobat miercuri Planul Urbanistic Zonal cate stabileste traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei LIbere. Potrivit documentului, pasajul se va realiza pe un singur sens - dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff. Mai exact, va intra in subteran de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, dupa Fantana Miorita, va trece pe sub Piata Presei Libere unde se va bifurca si va iesi pe Soseaua Kiseleff, in zona strandului Tineretului, si pe bd. Marasti, imediat dupa cele doua turnuri gemene de la Piata Presei. Desi initial proiectul prevedea si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41, consilierii au scos printr-un amendament aceste prevederi. Realizarea lucrarii costa circa 18 milioane de euro, bani de la bugetul local. Licitatia pentru desemnarea constructorului a fost deja facuta, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, declarand ca lucrarile vor incepe in aceasta toamna.
Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat ca in urma amendamentelor facute de consilieri, pasajul va fi mai scurt - 200 metri - si va avea doua rampe de 140 metri lungime. De asemenea, timpul de executie al lucrarii va fi mai scurt.
Primarul Sorin Oprescu a declarat ca este de acord cu amendamentele consilierilor.
"La sarsitul anului 2009 s-a terminat pasajul aerogarii. Eram convinsi ca conflictul de cirulatie se muta la Piata Presei. Acest pasaj era trecut in analele investitiilor Primariei. Nu s-a realizat. Exista un grup de oameni care sustinea ca dedesubt se afla lucrari edilitare secrete. Exista un tunel de 4 m latime si 3 metri inaltime, care se termina in pivnitele Casei Presei, cu sina de tren. Nu se poate intra fiindca este inchis, este obiectiv militar. Am incercat sa reparam acest lucru printr-un PUZ. A