De ce isi bate Romania cuie in talpa pe gazoductul Iasi-Ungheni? Nici un argument de natura economica nu justifica, in momentul de fata, constructia gazoductului intre Romania si Republica Moldova. Investitia evaluata la aproape 30 de milioane de euro, suportata aproape integral de catre Romania, se va dovedi absolut inutila, atata vreme cat compania de transport gaze din Moldova, Moldovagaz, este controlata de grupul rus Gazprom, care nu va accepta transportul gazelor mai departe catre consumatori. Pentru ca gazele importate din Romania sa ajunga la consumatorii din Republica Moldova ar mai trebui construita o alta conducta, de la Ungheni la Chisinau, a carei valoare se ridica la circa 60 de milioane de euro. Pana atunci, conectarea la retea ramane la mana Gazprom, scrie EnergyCenter.
Potera fiscala ia urma bogatasilor de top. Ce vor declara "urmaritii" Fiscului. Persoanele fizice care afiseaza averi considerabile vor fi somate de Fisc sa-si declare bunurile din proprietate, banii din conturi, datoriile si cheltuielile. Criteriile dupa care vor fi selectate "victimele" sunt misterioase. Dupa mai multi ani in care au analizat in secret averile a cel putin 300 de bogatasi de top, inspectorii fiscali au creionat si o formula prin care - daca respectivele persoane prezinta vreun risc de evaziune - sa-i oblige pe cei vizati sa-si declare averile, scrie Adevarul.
Se vinde, in sfarsit, CFR Marfa? Ieri, premierul Victor Ponta a anuntat ca luni s-ar putea semna contractul pentru vanzarea CFR Marfa. "Cred ca luni, nu stiu. Depinde de doamna ministru Manescu", a spus Ponta. Raspunsul premierului pare mai degraba un mod de a delega oficial si in public responsabilitatea pentru aceasta privatizare noului ministru al Transporturilor, Ramona Manescu deoarece, asa cum a remarcat un specialist consultat de EVZ, "nu ministrul semneaza sau a semnat vreodata un co