La preluarea oficială a mandatului de la premierul Victor Ponta, noul ministru al Transporturilor s-a eschivat să formuleze o opinie privind starea trenurilor de călători sau privind preţul unei cartele la metroul bucureştean, invocând faptul că nu a mai călătorit cu aceste mijloace de mai bine de zece ani.
"Nu am călătorit cu metroul, cred că decât cât eram studentă, şi asta pentru că rutele pe care călătoream eu nu aveau metrou şi călătoream cu tramvaiul sau cu troleibuzul, până să am maşină. Nu ştiu cât costă un bilet la metrou. Ultima oară am călătorit cu trenul în 2002 sau 2003. Nu ştiu când au început lucrările la acel tronson (Bucureşti-Constanţa, n.red). Atunci am renunţat, călătoriile durau 6-7 ore. ", a răspuns Mănescu primului test al ziariştilor la minister, cerând "un răgaz de câteva zile, o săptămână, maxim două pentru a evalua situaţia şi a răspunde la toate problemele".
Până la momentul acela, Ramona Mănescu şi-a stabilit prioritrăţile: "Accesul la finanţare şi integritatea. Orice derapaj va fi sancţionat", a spus ea, fără a se referi la un proiect concret.
Întrebată dacă a avut vreo discuţie cu colegul său de partid, Relu Fenechiu, despre stadiul proiectelor din minister, noua titulară de la Transporturi a arătat că a preferat să discute cu Ponta şi cu secretarii de stat. "Nu am discutat cu fostul ministru. Am discutat cu domnul prim-ministru, era foarte bien documentat", a spus Mănescu.
Victor Ponta este însă încrezător în potenţialul noului ministru. "Se pune rapid la punct doamna ministru şi are sprijinul meu total. Am încredere că se va descurca într-unul din ministerele cele mai dificile ale Guvernului. Priorităţile le-am stabilit împreună: desfăşurarea în cât mai bune condiţii a POS-T – cel puţin în acest domeniu are şi experienţa şi pregătirea necesară -, privarizarea CFR Marfă, al treilea lucru, ştiu foarte bine