Guvernul a aprobat în ședința de marți ordonanța care prevede ca agricultorii să plătească impozitele la primăria de care aparţin, în cadrul unui departament de specialitate, dacă în localitate nu există o unitate a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât contribuabilii să nu se deplaseze pe distanţe mari.
„Această posibilitate vizează situaţia în care în localitate nu există o unitate teritorială a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi are ca scop diminuarea cheltuielilor de conformare pe care trebuie să le suporte contribuabilul pentru a-şi îndeplini obligaţiile de plată. Se evită, astfel, deplasarea contribuabililor în cauză pe distanţe foarte mari pâna la unitaţile administratiilor finanţelor publice la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozit şi contribuţii aferente veniturilor din activităţi agricole”, se arată în nota de fundamentare.
Sumele încasate de la contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi agricole vor fi depuse de către departamentul de specialitate din cadrul primăriilor, în cel mult două zile lucrătoare, în conturi separate pentru bugetul de stat, respectiv cel de asigurări sociale.
Codul de procedură fiscală stabileşte că administrarea impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat este de competenţa ANAF. Această regulă se aplică şi în ceea ce priveşte administrarea impozitului şi contribuţiile aferente veniturilor din activităţi agricole.
Sursa: mediafax.ro
URL scurt: http://alba24.ro/?p=228638
Guvernul a aprobat în ședința de marți ordonanța care prevede ca agricultorii să plătească impozitele la primăria de care aparţin, în cadrul unui departament de specialitate, dacă în localitate nu există o unitate a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât contribuabilii să nu se deplaseze pe distanţe mari.
„Această posibilitate viz