Trei decese au zguduit România ultimei săptămîni: Costică Ştefănescu, Regele Cioabă şi Veronica Bulai. Trei personaje care, deşi veneau din lumi diferite, ieşiseră din albia seacă a anonimatului şi, cu sau fără voia lor, cunoscuseră gloria otrăvită a publicităţii TV.
Costică Ştefănescu a fost bravul căpitan al Craiovei Maxima şi al naţionalei de fotbal, într-o vreme cînd Bănia juca semifinala Cupei UEFA, iar România se califica în Top 8 european.
Regele Cioabă, autointitulat astfel şi acceptat ca atare de toată suflarea ţigănească, s-a impus în conştiinţa publică printr-o ştire publicată de „Evenimentul zilei” pe prima pagină, prin ’93 sau ’94: „A ars afumătoria Regelui Cioabă!”. S-au pierdut atunci mulţi cîrnaţi şi s-au făcut scrum mulţi caltaboşi, dar coroana regală a rămas intactă.
Veronica Bulai a devenit vedetă TV graţie calităţii sale de mamă a celebrelor futuriste Monica şi Ramona Gabor. Prima dintre ele e mai cunoscută ca Monica Columbeanu, prin căsătoria (desfăcută între timp) cu celebrul voinicel Irinel Columbeanu, zis şi Mirinel sau – ptiu, ptiu, să nu fie cu deochi! – chiar Virinel.
Aşadar, gazetarii de pe întinsul patriei aveau la dispoziţie trei morţi celebri pentru a-şi construi subiecte cu cîrlig la public. Să nu fim ipocriţi: moartea unei vedete este subiect în toată lumea; depinde cum îl construieşti şi cît de decent îl abordezi. Publicul este stăpînul ziariştilor, şi nu invers. Dar există situaţii în care publicul se lasă purtat de discernămîntul ziariştilor. Discernămînt care, uneori, lipseşte cu desăvîrşire, fiind spulberat de tentaţia kitsch-ului.Aşa s-a întîmplat şi zilele trecute, în cazul celor trei morţi celebri. Televiziunile de ştiri ne-au intoxicat cu Regele Cioabă, zona tabloidă s-a desfătat cu mama Monicăi Gabor, doar presa de sport a tratat cum se cuvine dispariţia lui Ştefănescu. Pe unele canale TV, zguduitoare