Premierul Victor Ponta a scăpat de cartoful fierbinte al Transporturilor şi l-a aruncat în mâinile doamnei de la Partidul Naţional Liberal, Ramona Mănescu, noul ministru. De acum, dacă nu se construiesc autostrăzi, bobârnacele o să le ia liberalii, nu PSD. Mănescu a venit „cu gura mare” cum spunea o „gură” din opoziţie, în traducere pentru noi, cu o listă de priorităţi, iar Ponta, la predarea ministerului, i-a trasat deja sarcini.
Ramona Mănescu ar putea să ofere surpriza „campionatului” în acest Guvern, deoarece spune că se pricepe la obţinerea de fonduri europene. Deşi prin presă se spune că nu ştie cu ce se mănâncă Transporturile, că nu a mers cu trenul de zece ani şi câte şi mai câte, ea susţine că se pricepe exact la acest capitol important, finanţare, pentru că a fost implicată, ca europarlamentar, în negocierile dintre Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliu pe problemele României.
Mănescu, primul drum, la Bruxelles
De altfel, pe lista cu prioritaţi de care vorbea, acesta e primul punct. Deja şi-a programat, săptămâna viitoare, un drum la Bruxelles, unde, ştiind uşile instituţiilor din perioada cât a fost europarlamentar, vrea să vorbească direct cu responsabilii banilor, să le deschidă seifurile.
Locul doi pe „Lista Ramonei” este administrarea eficientă a portofoliului existent. Mănescu va urmări să pună funcţionarii la treabă, să îi mobilizeze şi să îi facă mai responsabili. Este şi punctul care pare cel mai greu de realizat, având în vedere ineficacitatea proverbială a funcţionarilor români şi împotrivirea lor la schimbare şi, mai ales, la eficientizare.
În fine, un al treilea obiectiv prioritar în intenţiile Ramonei Mănescu este integritatea celor care lucrează în această instituţie şi ne-a promis că va fi neîndurătoare şi vor cădea capetele la prima greşeală.
„Maxim două săptămâni” de armistiţiu a cerut