Contractul de privatizare a CFR Marfă ar urma să fie semnat luni, susţine premierul Victor Ponta, în acel moment Gruia Stoica având obligaţia să vină cu 10% din cele 200 milioane de euro. În calculele Guvernului, "întreaga procedură" s-ar finaliza până pe 11 octombrie, premierul neclarificând însă până la acest moment dacă acesta este şi termenul limită pentru plata integrală a pachetului de 51% din acţiunile companiei de către GFR.
În cazul în care Gruia Stoica nu va obţine banii de la bănci, planul B este desemnarea unei echipe de management privat, restructurarea companiei şi reluarea privatizării "cu termene mai extinse", până la jumătatea anului viitor. Scenariile au fost avansate astăzi la Ministerul Transporturilor, unde Victor Ponta i-a predat Ramonei Mănescu portofoliul pe care l-a deţinut interimar după demisia lui Relu Fenechiu.
Privatizarea CFR Marfă este a doua pe lista priorităţilor pe care Ponta i le-a fixat lui Mănescu, în capul listei fiind programul de finanţare europeană pentru Transporturi, POS-T.
"Cu CFR Marfă înţeleg că veţi termina de studiat documentele săptămâna aceasta, luni chemaţi câştigătorul să semneze. Dă banii, încheiem operaţiunea, nu dă banii, management prvat, restructurarea companiei şi pregătirea privatăzării în nişte termene mult mai extinse. Dacă va fi acea situaţie trebuie să începem în toamnă procedura şi să o încheiem la mijlocul anului viitor", a spus Ponta.
Întrebat când va trebui Gruia Stoica să vină cu banii, premierul a fost evaziv. "Nu e niciun termen în hotărâre. Se semnează contractul şi pe 11 octombrie trebuie încheiat tot. Trebuie depus 10% în cont, când semnează trebuie să pună garanţia de 10%".
Cât despre amânările repetate în privinţa semnării contractului şi oficializării vânzării, Ponta a arătat, ca principal responsabil, spre preşedintele Traian Băsescu. "Totul a depins de p