Companiile locale specializate în construcţia de drumuri au avut în perioada 2007-2011 o marjă medie a profitului de aproximativ 8%, dublă faţă de cea a celor străine, potrivit Consiliului Concurenţei, care se aşteaptă atât la falimente, cât şi la achiziţii sau fuziuni pe piaţă în perioada următoare.
Pe piaţa românească a lucrărilor de construcţii de drumuri şi autostrăzi au activat în perioada 2007 - 2011 aproximativ 640 de firme româneşti şi străine, din care, la sfârşitul lunii iunie 2011, aproximativ 13% se aflau în insolvenţă/faliment sau cu activitatea suspendată, potrivit unui raport al Consiliului Concurenţei, realizat după finalizarea unei anchete privind acest sector.
"Perioada de creştere a sectorului de construcţii, respectiv 2007 - 2008 s-a reflectat şi în creşterea cifrei de afaceri totală obţinută din activităţi execuţie de lucrări de construcţii de drumuri de către întreprinderile identificate ca fiind active pe piaţă. Astfel, în anul 2008, aceasta a fost de aproximativ 3,885 miliarde euro, în creştere cu 27% faţă de anul 2007. În anul 2011, cifra de afaceri totală a fost de aproximativ 3,447 miliarde de euro, în creştere cu 16% faţă de anul anterior. Tendinţa indicatorului este de revenire faţă de perioada de declin, 2009 - 2010", se arată în document..
În perioada 2007 – 2008, aproximativ 90% din firmele active pe piaţă au înregistrat profit, în timp ce în perioada 2009 – 2011, procentul acestora a scăzut la aproximativ 80%.
Cotele de profit ating un maxim de aproximativ 30% în anul 2009, dar în general se situează sub 4%. Aproximativ 99% dintre firmele care au realizat profit, în fiecare an din perioada analizată, au avut cote ale câştigului de sub 4%, potrivit sursei citate.
"Pe fondul unei evoluţii pozitive a cifrei de afaceri în perioada de creştere economică, de regres în perioada de criză şi cu tendinţă de re