Când spui că eşti marinar, lumea te priveşte cu un soi de admiraţie. Oamenii se gândesc la poveştile copilăriei, cu piraţi, tărâmuri necunoscute, aventuri, piraţi şi aventuri cu femei frumoase pe insule misterioase. Dar mai sunt şi marinarii de apă dulce! Sursa: NICU DÎRDÎIACSursa: NICU DÎRDÎIAC
1 /.
Când era copil la Darabani, judeţul Botoşani – acolo unde se agaţă harta în cui – Cornel Harabagiu visa să devină un marinar măcar de talia lui Fernando Magellan. În parte a şi devenit. Atâta doar că, în loc de o flotă oceanică, are în subordine 19 vaporaşe şi cinci şalupe – toate înmatriculate la Giurgiu - cu tot atâţia mateloţi în subordine. Şi, în loc de croaziere circumterestre are parte, în fiecare weekend, de traversade de maxim jumătate de oră. Nea Cornel este, la 42 de ani, amiralul lacului Herăstrău şi comandantul vaporaşului Bucur. Dacă sponsorul lui Columb a fost regina Isabela a Spaniei, la el Administraţia Lacurilor şi Parcurilor îi este armator. Pe umeri poartă mândru tresele de "ofiţer de apă dulce".
Joystick în loc de timonă
Anul '91 a fost pentru Cornel Harabagiu, ce a fost pentru Cristofor Columb anul 1492. Numai că, în loc de America, nea Cornel, pe atunci absolvent de liceu de Marină la Giurgiu, cu armata făcută pe un dragor în portul militar Constanţa, a descoperit "bastimentele" de pe lacul Herăstrău. Ca mai toţi marinarii îmbarcaţi pe flotila din nordul Capitalei şi-a găsit nevasta printre pasagerele sale: "Din ‘96 încoace mi-a făcut doi copii. Dat fiind că nu-s marinar de ocean, sunt sigur că-s ai mei!", se scarpină, hâtru, pe sub şapcă Cornel Harabagiu, poreclit în armată "Harababură". Nava sa, Bucur, construită la Galaţi, în 2011, cu o viteză de croazieră de 15 hm/h, poate lua 80 de pasageri. Se şi închiriază, cu 500 de lei ora: "Am avut şi o cununie religioasă, onomastici, botezuri, conferinţe de presă şi petreceri de copi