ZF propune noului ministru al transporturilor, Ramona Mănescu, zece puncte fierbinţi pentru instituţia pe care o conduce, pe care să le urmărească în perioada următoare. De la o reţea de cale ferată deteriorată, pe care trenurile merg cu 43 km/h, până la o gară degradată în centrul Capitalei, aeroporturi internaţionale cu doar un pasager pe zi sau companii de stat cu pierderi de zeci de milioane de euro, noua şefă de la Transporturi va trebui să găsească soluţii pentru eficientizarea şi dezvoltarea infrastructurii. Ministerul Transporturilor, cu un buget de 6,3 miliarde de lei anul acesta, are în subordine infrastructura feroviară, aeroportuară, navală şi de metrou.
Un ministru al transporturilor care nu a mai călătorit cu trenul de zece ani şi care nu ştie cât costă o călătorie cu metroul
Noul ministru al transporturilor, Ramona Mănescu, care va avea în subordine şi infrastructura feroviară, a recunoscut ieri, în prima întâlnire cu presa de la preluarea mandatului, că nu a mai călătorit cu trenul de un deceniu, iar cu metroul din perioada studenţiei.
„Ultima oară am călătorit cu trenul, cred, nu sunt sigură, în 2002 sau 2003. Nu ştiu când au început lucrările (de modernizare – n.red.) la tronsonul Bucureşti-Constanţa. Eu călătoream foarte mult pe acest tronson. În momentul în care au început lucrările şi călătoria dura 5-6-7 ore, am renunţat“, a spus Ramona Mănescu. Ea a mai afirmat că nu a mers cu metroul bucureştean decât în perioada studenţiei, adăugând că nu ştie cât costă un bilet la metrou.
Printre priorităţile pe care Mănescu şi le-a stabilit în mandatul său de ministru al transporturilor se numără „accesul la finanţare, buna administrare şi integritatea“.
Cu privire la obţinerea de finanţare, ea a spus că „nu este străină“ de acest domeniu, arătând că s-a implicat în negocierile dintre Parlamentul European, Comisi