Grupul francez Carrefour, cel mai mare grup european de distribuţie, a anunţat, joi, că în primele şase luni ale acestui an a înregistrat un profit net de 902 milioane de euro, faţă de pierderile de 31 de milioane de euro raportate în perioada similară a anului trecut, graţie în special vânzărilor de active şi redresării rezultatelor înregistrate de operaţiunile din Franţa, transmite Reuters.
Profitul operaţional semestrial a înregistrat o creştere anuală de 4,9%, până la 766 milioane de euro, în apropierea cifrei de 771 milioane de euro, prognozată de analiştii intervievaţi de Reuters.
În schimb, vânzările pro-forma din primul semestru au înregistrat o scădere uşoară de 0,8%, până la 36,464 miliarde de euro, din cauza mediului economic dificil din Europa de Sud.
Directorul financiar de la Carrefour, Pierre-Jean Sivignon, a declarat că îşi menţine punctul de vedere, potrivit căruia, în 2013, grupul va înregistra un profit operaţional de 2,2 miliarde de euro, cu condiţia ca monedele din America Latină să nu se deprecieze.
În ultimul an, Carrefour a ieşit de pe mai multe pieţe considerate neimportante, precum Columbia, Malaezia şi Indonezia, iar aceste vânzări i-au permis să-şi reducă datoriile cu 3,7 miliarde de euro, până la 5,9 miliarde de euro, la sfârşitul primului semestru.
Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial şi numărul unu în Europa. Carrefour are peste 9.900 de magazine în 33 de ţări.
În România, Grupul Carrefour numără 112 magazine, din care 24 hipermarketuri Carrefour, 68 supermarketuri Market şi 20 magazine de proximitate Express.
SURSA: Agerpres