Conpet Ploiesti (COTE), compania de stat care opereaza sistemul national de transport al produselor petroliere, se va transfera joia viitoare pe pe Bursa de la Bucuresti. Operatorul discuta si are in plan investitii majore, care ar putea contribui semnificativ la cresterea afacerilor in urmatorii ani, insa, daca statul nu aduce actiuni noi in piata, extrem de putini investitori isi vor putea plasa banii in titlurile companiei.
Conpet este controlata de stat, prin Ministerul Economiei, care detine 58,72% din actiuni. Fondul Proprietatea are o participatie 29,7% din titluri, in timp ce mai multi actionari cumuleaza 11,6% din capital, printre acestia aflandu-se si SIF Moldova (SIF2), cu un pachet de aproximativ 2%.
Astfel, desi Conpet este a doua cea mai mare compania de pe Rasdaq (capitalizare 82 mil. euro), dupa Astra Asigurari, rulejele actiunilor COTE rareori au depasit cateva mii de lei pe zi, lichiditate infima pentru fondurile de investitii, care oricum nu puteau investi intr-o piata nereglementata.
"Sunt convins ca actionarii actuali vor lua decizii inteligente in privinta cresterii free-float-ului (n.red. actiuni liber tranzactionate in piata), astfel incat societata sa se poata dezvolta cu ajutorul fondurilor de pe bursa. Cand vom avea investitii majore, BVB va fi una dintre principalele metode luate in calcul pentru finantare. Miercuri m-am intalnit cu reprezentanti ai fondurilor de pensii si de investitii locale care s-au aratat interesati de companie, si care erau multumiti ca aceasta bariera a Rasdaq-ului va fi ridicata", a declarat Liviu Ilasi (foto), directorul general al Conpet.
Conpet vrea oleoduct de 200 mil. euro spre Serbia. Transporturi duble de petrol, desi conducta este de zece ori mai mica decat reteaua din Romania
Cel mai important proiect al companiei romanesti este in prezent cel de constructie al oleoduct