TP-LINK, lider mondial și local pe segmentul routerelor wireless, a livrat în primele șase luni ale anului curent, prin cei trei parteneri autorizați pe piața locală: Despec, Network One Distribution și Royal Computers, peste 200.000 de routere wireless, în creștere cu 30% față de perioada similară a anului trecut.
Compania și-a majorat astfel cota pe piața locală de routere wireless pentru segmentul consumer la peste 60%, menținându-și poziția de lider pe acest segment. Evoluția livrărilor a fost influnțată atât de creșterea vânzărilor de dispozitive mobile în primul semestru, cât și de creșterea constantă a numărului de conexiuni de acces la Internet.
“În prezent, numărul de conexiuni la Internet este de peste 5 ori mai mare decât cel al routerelor wireless instalate. În același timp, doar anul trecut numărul de conexiuni a crescut cu 8%, potrivit ANCOM, în condițiile în care rata de penetrare la nivel de gospodării este de sub 50%. Anticipăm astfel o creștere de două cifre a livrărilor noastre de echipamente de wireless routing pentru următorii 3 ani, având în vedere atât evoluția numărului de noi conexiuni la Internet, cât și faptul că mulți utilizatori actuali de Internet vor migra către echipamente wireless.
Totodată, 40% din routerele wireless instalate în prezent folosesc tehnologia G ceea ce determină necesitatea înlocuirii lor cu tehnologii mai noi: N sau AC, care să răspundă cerințelor actuale de viteză și calitate a semnalului. Nu în ultimul rând, creșterea vânzărilor de tablete, smartphone-uri, dar și extinderea portofoliului de electronice și electrocasnice cu Wi-Fi vor influența direct creșterea vânzărilor de routere wireless”, a declarat Bogdan Mihalcea, director de vânzări TP-LINK România.
Cele mai bine vândute modele de routere au fost cele din gama N150, dar și N300, însă tendința este de migrare către modele ca