Conpet va fi listată la categoria I a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 5 septembrie, în acest moment acţiunile companiei fiind tranzacţionate pe piaţa Rasdaq. Conducerea societăţii consideră că SC Conpet SA este solidă şi strategică pentru economia noastră şi pentru piaţaî petrolieră, că poate face faţă exigenţelor prezenţei pe piaţa reglementată a BVB, mai ales că are planuri importante de dezvoltare. Reprezentanţii societăţii susţin că aceste proiecte au nevoie de finanţare, iar cea mai bună metodă pentru a atrage această finanţare este piaţa de capital.
Transportatorul naţional de ţiţei Conpet Ploieşti şi Gazprom au în plan construirea unui oleoduct de la Piteşti la rafinăria de la Pancevo, deţinută de grupul rus prin intermediul NIS. Liviu Ilaşi, directorul general al Conpet, a declarat, ieri, într-o întâlnire cu presa, că Oil Terminal Constanţa şi transportatorul de ţiţei din Serbia (Transnafta) sunt, de asemenea, implicaţi în proiect: "Conducta Piteşti - Pancevo este o oportunitate de afaceri pentru toate cele patru companii. Compania rusă Gazprom este interesată să transporte ţiţeiul la rafinăria sârbă pe o rută sigură şi mult mai competitivă decât cea actuală. Am avut mai multe întâlniri cu partea rusă în acest an, ultima chiar în luna iulie, şi vom face un studiu de fezabilitate care va scoate în evidenţă costurile şi beneficiile proiectului, după care cele patru companii vor lua deciziile de investiţii".
Domnia sa a precizat că, în prezent, sistemul naţional de transport al ţiţeiului nu este conectat la reţelele similare din ţările vecine.
Astfel, este necesară construirea unei conducte între Piteşti şi Pancevo pentru ca gazul rusesc să ajungă din Portul Constanţa către rafinăria sârbă. De la Constanţa la Piteşti, Conpet dispune de conductele de transport necesare. Astfel, petrolul rusesc va veni pe tancuri petroliere