Proiectul prin care România ar urma să aibă 4.000 kilometri de autostradă până în anul 2027 vine din partea fostului ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu. El a declarat vineri, la Mamaia, că a fost împiedicat să pună în aplicare acest plan, deoarece mandatul său a fost întrerupt.
Delegaţia Permanentă PNL care se reuneşte vineri, 30 august, la Mamaia, va lua în discuţie propunerea lui Relu Fenechiu, fostul ministru al Transporturilor, de a implica Guvernul într-un parteneriat public-privat prin care s-ar putea construi 4.000 kilometri de autostradă în România.
Fenechiu şi-a exprimat intenţia joi, 29 august, după şedinţa Biroului Politic Naţional (BPN) al Partidului Naţional Liberal, mărturisind că studiază problema de mult timp.
„De 20 de ani ne plângem că România nu are autostrăzi. De 12 ani eu studiez cum s-ar putea face autostrăzi în România. La acest proiect lucrez de mai mulţi ani, peste 2 ani, dar nu am mai apucat să-l aplic. Este vorba de o analiză detaliată a infrastructurii de transpost rutier din Europa.
Cred că am găsit o soluţie fezabilă: construirea unei reţele de 4000 de km de autostradă până în 2027, printr-un parteneriat public-privat la care Guvernul asigură plăţile de disponibilitate“, a dezvăluit Fenechiu. El a precizat că studiul este, de fapt, o lucrare de doctorat a unui coleg cu care a „lucrat foarte mult pe această temă“.
Dacă proiectul lui Fenechiu primeşte votul Delegaţiei Permanente PNL, va fi supus dezbaterii publice. „Acest proiect a primit votul de susţinere din partea BPN şi va fi discutată în Delegaţia Permanentă. Dacă va primi votul, va fi pus în dezbatere publică, cu PNL ca iniţiator. Este un proiect de mare amploare, destinat ca pe termen lung să atace una din temele pe care PNL le consideră prioritare pentru România în următorii ani“, a declarat liderul PNL Crin Antonescu.
Vă mai recomandăm