Muzicianul Roger Waters a arătat cum se construieşte şi cum se doboară un zid, miercuri seară, la Bucureşti, într-un show "veteran" conceput în două acte, cu proiecţii video impresionante, personaje autoritare gonflabile şi solouri de chitară care au ajuns să fie proiectate pe Casa Poporului.
Pentru oricine şi-a făcut temele, show-ul "The Wall" a avut o scenografie, coregrafie şi interpretare care au intrat deja în pop-cultură. Dar magia, dincolo de repetitivitatea peste ani a show-ului care vorbeşte despre totalitarism, victimele sale şi puterea oamenilor de a-l învinge, s-a arătat de la prima apariţie a artistului Roger Waters, pe scena din Piaţa Constituţiei.
Cu o perdea de artificii şi o armată cu steaguri roşii pregătită să îşi primească recruţii alături, Waters a apărut pe scenă în jurul orei 20.30. Uriaşul zid construit în prelungirea scenei şi parţial pe aceasta a devenit un ecran de proiecţii, unde au rulat imagini cu armate fictive, victime ale războaielor, civili, militari, dar şi îndemnuri.
"If at first you don't succeed, call an airstrike" ("Dacă, la început, nu reuşeşti, comand un raid aerian"). Şi raidul aerian nu a întârziat să apară. Un avion suspendat în extrema scenei a aterizat dramatic, pentru a adăuga şi mai multă emoţie spectacolului.
Primul personaj fantastic şi aducător de cenzură a fost profesorul enorm care a apărut alături de corul de copii români ce au cântat "All in all it's just another brick in the wall" ("Până la urmă, e doar încă o cărămidă în zid"). Cu o coafură strictă, o bluză cu sigla şcolii şi ochi ce luminau în roşu, profesorul le-a îngheţat sângele în vene spectatorilor.
La finalul hitului, Waters a susţinut un discurs amplu în limba română. "Bună seara, Bucureşti! Bine aţi venit!", a început Waters, după care a mulţumit micilor artişti. De asemenea, Waters a dedicat cântecul lui Jean Charles