Preşedintele Traian Băsescu foloseşte din nou avionul prezidenţial. Odată cu plecarea lui Relu Fenechiu de la Ministerul Transporturilor, s-a rezolvat şi problema preşedintelui care a renunţat la serviciile TAROM încă din luna martie.
Totul a pornit de la costurile prea mari de întreţinere, care l-au determinat pe Traian Băsescu să aleagă cursele de linie. Deşi s-a demonstrat că astfel se reduc considerabil costurile deplasărilor, preşedintele s-a răzgândit din nou.
La aproape cinci luni de când Traian Băsescu a renunţat la serviciile aeronavei prezidenţiale, şeful statului a folosit din nou avionul pentru o deplasare oficială. Totul după ce Ramona Mănescu i-a luat locul lui Relu Fenechiu la Transporturi.
Şeful statului renunţase la serviciile aeronavei TAROM încă din luna martie, după ce Relu Fenechiu a declarat că există restanţe pentru întreţinerea respectivului avion, iar costurile de întreţinere s-ar fi ridicat la 7.000.000 de euro anual.
Ultimele deplasări ale lui Traian Băsescu cu zboruri de linie au fost de până la 20 de ori mai ieftine decât cele de anul trecut când s-a folosit aeronava prezidenţială, potrivit datelor de la Administraţia Prezidenţială.
De exemplu, pentru deplasarea la Consiliului European de la Bruxelles din martie s-au plătit doar 4.900 de euro. De asemenea, pentru vizita preşedintelui la întronarea Papei Francisc s-au platit mai puţin de 7.500 de euro. În schimb, pentru cele 11 deplasări externe ale lui Traian Băsescu din 2012, Preşedinţia a platit în medie 104.000 de euro.
Citeşte şi Guvernul cumpără avion de 10 milioane euro pentru preşedinte, premier şi demnitari
Fenechiu vrea să-l lase pe Băsescu fără aeronava prezidenţială. În februarie, ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a declarat că TAROM ar trebui să renunţe la aeronava prezidenţială