Ramona Mănescu, noul ministru al Transporturilor, i-a chemat luni la sediul ministerului pe reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) pentru a semna contractul de privatizare a companiei de stat CFR Marfă.
Semnarea contractului de vânzare a companiei CFR marfă cu GFR, câştigătorul licitaţiei, este principala temă pe care premierul Victor Ponta i-a trasat-o Ramonei Mănescu, noul ministru al Transporturilor, în cadrul protocolului de predare-primire a portofoliului, care a avut loc miercuri.
Premierul Victor Ponta i-a cerut noului ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, să îl cheme, luni, pe câştigătorul licitaţiei de privatizare a CFR Marfă şi să semneze contractul de vânzare, adăugând că, dacă acesta "nu dă banii", va fi numit un manager privat, iar licitaţia va fi reluată.
Întrebat de ce s-a întârziat semnarea contractului de privatizare cu GFR, prim-ministrul a afirmat că din cauza "jocurile politice de vară" ale preşedintelui Băsescu.
Grup Feroviar Român (GFR) a fost declarat câştigător în luna iunie în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Ulterior semnării contractului, în termen de 30 de zile, cumpărătorul trebuie să încheie un contract de escrow, care va fi anexă la contractual de vânzare de acţiuni.
În termen de două zile de la semnarea contractului de escrow, GFR trebuie să vireze într-un cont 10% din preţul de cumpărare, adică 90,94 milioane de lei (aproximativ 20 de milioane de euro). Contul escrow este un depozit colateral constituit de către GFR, ca titular de cont, având ca destinaţie păstrarea unor sume până la încheierea tranzacţiei, ca garanţie a utilizării sumelor strict pentru destinaţia stabilită, respectiv cumpărarea CFR Marfă.
De asemenea, transferul efectiv al dreptului de proprietate asupra a 51% din acţi