Cele mai mari 20 de lanţuri de restaurante din România au afaceri cumulate de un miliard de lei (232 de milioane de euro), ocupanţii podiumului, lanţurile internaţionale McDonald’s, KFC şi Pizza Hut contribuind cu 70% la total. Piaţa restaurantelor din România, despre care există puţine date, este puternic fragmentată, cei mai mulţi dintre cei peste 17.000 de jucători având afaceri de sub un milion de lei.
„Operăm patru restaurante în cadrul complexului hotelier Internaţional, trei în Sinaia şi unul în Bucureşti. În următoarea lună vom merge cu toate cele trei branduri – Tyrol, Cicina Sofia şi Panoramic – şi în Iaşi“, spune Adrian Fuchs, directorul alimentar al companiei Corex C&B, care operează localuri doar în cadrul complexului hotelier de patru stele. Compania Corex C&B se află între cei mai mari 20 de operatori de restaurante, cu afaceri de 21,8 mil. lei anul trecut, de aproape trei ori mai mari decât în anul anterior.
Potrivit datelor ZF, aceasta este singura firmă din top 20 care operează restaurante în cadrul hotelurilor din ţară. În cazul hotelurilor de patru şi cinci stele din România veniturile realizate de restaurante sunt înregistrate pe aceeaşi firmă cu cele ale hotelului şi ale magazinelor din galerie, acolo unde este cazul. Mai mult, operatorii acestora nu dezvăluie informaţii privind ponderea veniturilor restaurantelor în total.
În top 20 compania Corex C&B se bate atât cu branduri internaţionale precum McDonald’s, KFC sau Pizza Hut, cât şi cu branduri locale precum La Mama sau City Grill. Totuşi, în spatele celor mai multe businessuri din domeniu, indiferent dacă este vorba de brand local sau străin stă un antreprenor român. Astfel, McDonald’s este singurul brand străin venit direct pe piaţă, celelalte fiind venite în franciză. În cazul lanţurilor KFC, Pizza Hut şi Paul, acţionarii sunt firme înregistrate în C