Cel mai mare motor de avion din lume devine şi mai mare. Noua sa versiune, denumită GE9X, va pune în mişcare noua generaţie de aeronave 777X de la Boeing. În această toamnă, GE intenţionează să încerce noile palete compozite din fibră de carbon de mare rezistenţă dezvoltate pentru GE9X pe o platformă de testare Boeing din Seattle.
Noile palete şi alte piese fabricate din materiale revoluţionare vor reduce consumul de combustibil al motorului GE9X şi impactul lui asupra mediului. Bill Millhaem, Director General al programului GE90 al GE Aviation, spune că noul motor va permite creşterea eficienţei combustibilului cu peste 1,5% faţă de motorul GE90-115B, care face parte din portofoliul ecomagination al GE.
Cu un diametru de 335 cm, ventilatorul frontal al GE9X va fi chiar mai mare decât cel folosit de fratele lui mai mare. Datorită materialelor compozite de generaţia a patra, paletele sunt mai puţine la număr şi mai subţiri, având aceeaşi putere şi durabilitate. Modelul GE9X are doar 16 palete de ventilator, faţă de 22 pe motorul GE90-115B şi 18 pe GEnx. Aceste îmbunătăţiri vor favoriza creşterea eficienţei consumului de combustibil şi eliminarea câtorva sute de kg din greutatea paletelor şi structurilor care le susţin.
De asemenea, noile palete vor permite inginerilor să mărească viteza periferică a rotorului ventilatorului, să sporească eficienţa turbinei de joasă presiune şi să contribuie la îmbunătăţirea arderii interne a motorului. Şi carcasa uşoară şi durabilă a ventilatorului motorului GE9X, similară celei folosite pe GEnx, va fi fabricată tot din materiale compozite. În comparaţie cu o carcasă de ventilator metalică, unitatea compozită va reduce greutatea motorului cu 159 kg. GE Aviation a dezvoltat prima paletă de ventilator din material compozit pentru motorul său GE90-94B în 1995. Acest tip de palete erau prezente şi în motoarele GE90-1