Xiaomi, o firmă din China care a devenit o vedetă în lumea smartphone-urilor, l-a convins pe Hugo Barra, director Google, să se alăture echipei pentru a se extinde global. Cine este Xiaomi şi cum a ajuns în doi ani să ameninţe giganţii?
Scopul Xiaomi este de a se extinde global. După doi ani în care au fost un fenomen doar în China, acum Xiaomi pare pregătită să facă pasul spre SUA sau spre alte pieţe. Un executiv Google, care a lucrat la Android, este esenţial.
Hugo Barra este omul care cel mai des s-a regăsit în public pe o scenă, prezentând un produs cu Android. El a lucrat la Google timp de peste 5 ani şi în ultimii trei ani a fost membru al echipei Android, notează All Things D. Cariera lui va continua în China, la compania Xiaomi care nu se poate abţine să nu fixeze câte un record în fiecare an, în ceea ce priveşte vânzarea de telefoane cu Android. Şeful lui Barra era Sundar Pichai, cel care a preluat funcţia după plecarea lui Andy Rubin.
„În câteva săptămâni, mă voi alătura echipei Xiaomi din China pentru a-i ajuta să-şi extindă portofoliul foarte bun de produse şi afacerea la nivel mondial, voi ocupa funcţia de vicepreşedinte al Xiaomi Global“, a scris Barra pe contul său de Google+. El a ţinut să le mulţumească altor oameni din echipa Android sau de la Google cu care a lucrat în ultimii ani, menţionându-l şi pe Andy Rubin, creatorul Android.
Telefoanele chinezilor au fost apreciate mereu. De exemplu, Engadget scria despre Xiaomi Phone 2, un dispozitiv pentru segmentul mediu al pieţei, că "băieţii aceştia vor să ne demonstreze că nu vor să facă bani rapid din componente ieftine. Ar trebui să plătim dublu pentru telefoanele lor. Nu sunt perfecte, mai au de învăţat, dar sunt stabile şi software-ul poate fi modificat. Dacă ai ocazia să cumperi aşa ceva, nu rata ocazia", scria jurnalistul Engadget.
Dar cine este Xiaomi şi cum a reuşi